zondag 2 augustus 2009

Nieuwste project

Mijn jongste project is een antieke secretaire van notenhout. Ik zeg bewust niet "projectJE" want het is een enorme klus.


Het strippen kan beginnen!
Dat was niet het moeilijkste ;)


Zelfs het leer was er zo uit.


Tja, onze kat is nou een keer erg nieuwsgierig als ik weer eens aan de slag ga...


Hier een voorbeeld van het probleem waar ik tegenaan liep.
Niet alleen lijkt de bovenste laag (wat het ook zijn mag) ondoordringbaar, het is bobbelig en lijkt adertjes te hebben gevormd. Ik vermoed dat de vorige bewerker met de welbekende franse slag te werk is gegaan.



Erg jammer dat er zo'n dikke laag op gesmeerd is. Notenhout is toch het mooiste wanneer het naturel is. Dit blijkt nu des te meer als ik met 80 grid schuurpapier stukje bij beetje de laag eraf krijg en het blanke hout zichtbaar wordt. Foto's volgen zeker!
Ook hier zijn de bobbeltjes erg duidelijk zichtbaar.
De vraag rest nu, hoe ga ik het bewerken? Erg spannend allemaal. Het wordt in ieder geval ZEKER geen witte verf ;)

Suggesties zijn zeker welkom!


2 opmerkingen:

  1. Hahahah... mijn gevoel zegt meteen Zwart, past helemaal bij dit elegante secretaire........ :)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag bezig geweest met het strippen van de dikke laag zwarte verf die ik er met schuren niet af kreeg. Zwart is zeker een optie... we'll see :)

    BeantwoordenVerwijderen